23 Şubat 2012 Perşembe

Alp'in sevdiği çorbalardan biri daha :)

 Yine tarif aradığım günlerden bir gündü bugün..Sonra annemin o çok sevdiğim düğün çorbası geldi aklıma olsada içsem öğle yemeğinde derken hemen Alp'le sokak arasında o çok sevdiğimiz kasabımıza attık kendimizi...
Kemikli etimizi aldık eve döndük Alp yoğurdunu yedi ve uykuya yattı bende o kalkıncaya kadar çorbası hazır olsun diye doğruuu mutfağa...
Benim yaptığım düğün çorbası aslında biraz bebeklerinde yiyebileceği gibi bir şekile girdi..Tam tarifi bu değil ama çocuklarımız yemeyecekse ne anlamı var ki...?



Malzemeler:
* 1 kg kadar kemikli et
* 7 çorba kaşığı yoğurt
* 2 çorba kaşığı un
* 1 yumurta
* Sıcak su
* 1 Limon
* 3 diş sarımsak
* Tuz


Öncelikle hemen kemikli etleri üzerini geçecek kadar sıcak su ilavesiyle düdüklü tencereye atıyoruz.Bir taraftan da çorbanın terbiyesini hazırlıyoruz..Yoğurt,un ve yumurtayı ayrı bir kapta biraz su ilave ederek çırpıyoruz.
Etlerimiz piştikten sonra tel süzgeçten geçirip suyunu çorbayı yapacağımız tencereye aktarıyoruz.Etleri kemiklerinden güzelce ayıklayıp rondoya attım bir iki çevirdim..(Aslında etler normal düğün çorbasında didiklenir ve içim sırasında ağıza gelir ama Alp ağzından çıkardığı için ben incecik kıymayı tercih ettim.Siz çocuğunuzun durumuna göre karar verin.) Et suyunu ocağa koyup altını yakıyoruz yavaş yavaş yoğurtlu terbiyemizi ilave edip sürekli karıştırıyoruz.Kaynadıktan sonra bir tutam tuz ekleyin..İndirmeye yakında limonlu sarımsaklı sosu ilave edin...


Not: Ben bu çorbayı Alp'e yaptığım için daha besleyici olsun ve içine ekmek doğrama olayına girmeyelim diye arpa şehriye kattım ve o şekilde pişirdim..Daha kıvamlı bir çorba oldu..Siz nasıl tercih ederseniz..Arpa şehriyeyi çorbanız kaynadıktan sonra ilave edin ve şehriyeler pişene kadar en kısık ateşte kaynatın..


Afiyet Olsun...


Ha bu arada bu kez herhangi bir dökülme olayımız olmadı :))





0 yorum:

Yorum Gönder

Takip Ettiklerim

Popular Posts

En Son Okuduklarımdan

  • Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler
  • Çocuk Davranışlarındaki Korkuyu Tanımak ve Baş Etmek
  • Çocuğunuz Sizden Ne Bekliyor?
  • Bebeklikten Çocukluğa Geçiş
  • Küçük Mucizeler Dükkanı
  • Limon Ağacı

Blogger Anneler

Bu blogda yayınlanan yazı,fotoğraf ve videoların tüm hakları saklıdır.Bu yazı,fotoğraf ve videolardan alıntı yapılması ya da ismimin yazılı,görsel ya da elektronik ortamda kullanılması halinde yetkili Türk mahkemeleri aracılığıyla hukuki işlem yapılacaktır.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Blogger tarafından desteklenmektedir.
 

Blog Template by BloggerCandy.com