24 Şubat 2012 Cuma

İnadına Yaşamak...

Eşimin bir marketten aldığı ve günlerce arabada unutup en sonunda bir poşetin içinde eve çıkarttığı 4-5 cm boyu olan pembe sümbül…Ezilmiş,büzülmüş,susuz kalmış ve ben görene kadar da oğlumun mıncırmalarına maruz kalmış garip bir çiçekti..Şahit gerekirdi çiçek demeye hani o cinsten..
Evimiz çok güneş almadığından ev çiçeği bizim evde pek yetişmez..Çok sevdiğim halde inatla yaşattığım bir kılıcım, bir de açelyam var..Başka da çiçeğim yok..Bu sümbülden de umudu kesip bırakıverdim mutfak masasına hatta attım bir nevi..

Geceleri, yazı yazmaktan, bebek sallamaktan, ninni söylemekten, fotoğraf  hazırlamaktan dolayı uykusuz kalıp çoğu gece işim bittiğinde ve oğlum uyuyor olduğunda bile ben sağlıklı uyku uyuyamam..Uykusuzluk bir hastalık hali gibi yerleşir zamanla..Yaşayanlar bilirler..İşte öyle bir gecenin saat 3:00’da kalkıp kendime bir rezene çayı yapmaya karar verdim…Amaçsızca dolaşırken kumandayla gözüm birden bu sümbüle kaydı..Televizyonu kapattıp hemen onu başka bir saksıya aldım..İnternetten sümbül bakımıyla ilgili yazıları okudum..Dibi hep nemli kalmalıymış bizimkinin toprağı bile yok olmak üzereydi nerdeyse…Neyse umutsuzca suladım,biraz sevdim anneannem gibi :) Mutfak raflarından birinin üzerine bıraktım…Hergün parmağımla kontrol ettim dibini hep nemli tutmaya dikkat ettim günler geçti ama o bir cm bile büyümedi…5.günün sabahı uyandığımda epeyce uzadığını ve o sümbüle muhteşem çiçeği verecek olan tomurcuğun doğduğunu gördüm..Mutluluktan tüm gün boyunca çiçekle evde dolaştık..Gittiğim her yere götürecek duruma geldim hatta :) 2.haftada daha da büyüdü…tomurcuk toz pembe bir çiçek döktü,o harika kokusu evimize baharı getirdi adeta…
Kocam,ben ve Alp için o artık 4. Aile ferdimiz gibi oldu…Alp bile gösterip duruyordu parmağıyla…
Kıssadan hisse; sevgi ve şefkatin iyileştiremeyeceği bir yara yoktur…İnadına yaşamak dedikleri böyle bir durum olsa gerek….

0 yorum:

Yorum Gönder

Takip Ettiklerim

Popular Posts

En Son Okuduklarımdan

  • Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler
  • Çocuk Davranışlarındaki Korkuyu Tanımak ve Baş Etmek
  • Çocuğunuz Sizden Ne Bekliyor?
  • Bebeklikten Çocukluğa Geçiş
  • Küçük Mucizeler Dükkanı
  • Limon Ağacı

Blogger Anneler

Bu blogda yayınlanan yazı,fotoğraf ve videoların tüm hakları saklıdır.Bu yazı,fotoğraf ve videolardan alıntı yapılması ya da ismimin yazılı,görsel ya da elektronik ortamda kullanılması halinde yetkili Türk mahkemeleri aracılığıyla hukuki işlem yapılacaktır.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Blogger tarafından desteklenmektedir.
 

Blog Template by BloggerCandy.com