8 Mart 2012 Perşembe

8 Mart Emekçi Kadınlar Günüdür, üstünüze alınmayınız…


KADIN

Kimi der ki kadın
uzun kış gecelerinde
yatmak içindir.
Kimi der ki kadın yeşil bir harman yerinde dokuz zilli köçek gibi oynatmak içindir.
Kimi der ki ayalimdir. Boynumda taşıdığım vebalimdir.
Kimi der ki hamur yoğuran.
Ne o, ne bu, ne döşek, ne köçek, ne ayal, ne vebal.

O benim kollarım, bacaklarım. Yavrum, annem, karım, kız kardeşim hayat arkadaşımdır.

Nazım HİKMET



Bugünü ciddiye alıp bloğuma yazı yazmalı yoksa yazmamalı mıyım bilemedim açıkçası. Bugünün benim için bir anlamı olduğuna inanmayan gruptanım sanırım. Kadınım, anneyim, evet ama hepsi bu. 

Zorlandığı için sevmediği bir insanla yaşamak zorunda olan bir kadın değilim, çocuk gelin olmadım, çocuk yaşta kucağıma bir bebek almadım, dayak yemedim, ezilmedim, okumama engel olamadılar, tarlada çocuk sırtımda domates toplamadım, aralarında birer yaş olan bebeklerimle iki oda bir evde kömür sobası yakıp ev işi, yemek vs yapmadım. İnançlarım uğruna ölmek zorunda kalmadım. Bu durumda ben nasıl bir kadınım. Her şeyden şikayet eden, tabiri caizse rahatlık bir taraflarına batmış bir kadın. Bebeğim uyumuyor, yemiyor diye gereksizce günleri kendine işkence ederek geçiştiren bir anne.  Bugünden kendime bir değer çıkaran bir kadın değilim ben. Olabilmem için yıllar geçmesi gerekiyor, daha çok özveri gerekiyor. 

Bugün TRT1’ de Gülben programına bir kadın konuktu. Harika bir kadındı bana göre. Hırsın ne manaya geldiğini herkese ispatlayan bir kadın, anne, işçi..
Okuma yazması bile olmadan, 35 yaşından sonra resim çizmeye başlayan bir kadın hikayesi. Etkilendim. Hayal gücünden, bilgi birikiminden, 35 yaşından sonra okuma alışkanlığı edindim demesinden, beni küçümsediler ama umurumda olmadı demesinden. Saçından, başından, giyiminden, konuşmasına kadar her şeyinden etkilendim. Fatma Kırdar çok güzel bir model. Hayatta yapmak isteyipte imkan yok diyerek evinde oturan diğer kadınlara, gelişmeyen, okumayan kadınlarımıza da…

Dolayısıyla 8 Mart annelerimizin, ananelerimizin, işçi kadınlarımızın günüdür. Bizim değil…Hak etmek için 3 kadın, 5 kadın, 10 kadın olmak gerekir…

0 yorum:

Yorum Gönder

Takip Ettiklerim

Popular Posts

En Son Okuduklarımdan

  • Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler
  • Çocuk Davranışlarındaki Korkuyu Tanımak ve Baş Etmek
  • Çocuğunuz Sizden Ne Bekliyor?
  • Bebeklikten Çocukluğa Geçiş
  • Küçük Mucizeler Dükkanı
  • Limon Ağacı

Blogger Anneler

Bu blogda yayınlanan yazı,fotoğraf ve videoların tüm hakları saklıdır.Bu yazı,fotoğraf ve videolardan alıntı yapılması ya da ismimin yazılı,görsel ya da elektronik ortamda kullanılması halinde yetkili Türk mahkemeleri aracılığıyla hukuki işlem yapılacaktır.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Blogger tarafından desteklenmektedir.
 

Blog Template by BloggerCandy.com