5 Mart 2012 Pazartesi

Alp'le İlk Günler...

Yorgun 1 aylık



Alp’le hastaneden eve geldikten sonra anneanneler, babaanneler sağ olsunlar bizi sudan çıkmış balık gibi yalnız bırakmadılar. 2010 Temmuzunun en sıcak yakıcı günleriydi, bir gün bile yattığımı hatırlamıyorum. Kelebek gibi sürekli Alp’in üzerindeydim. Kızım bırak altını biz alalım sonra zaten hep sen yapacaksın diyenlere öfkeyle bakıyordum. Acıksın acıkmasın sürekli emziriyordum, uzun süre uyuduğunda gidip uyandırıyormuşum ki ne büyük bir yanılgı olduğunu çok sonra anladım :)
Gelenler, gidenler, misafirlerimiz bir taraftan Alp’i besleyebilme savaşlarım günler geçip gidiyordu ve Alp hızla büyüyordu. O kadar çabuk değişiyordu ki yüzünü her gün gördüğüm halde hayretle, Aşk’la seyrediyordum onu. Doğumdan bir ay sonra ramazan ayı başlayacaktı bu sebeple tam 40 gün sonra evimizde oğlumla baş başa kaldık. Hayat ikimiz içinde şimdi başlıyordu. Kalabalıkla, yardımcı olanlarla pek anlamamıştım ama artık her haliyle bana muhtaç bir bebek vardı. Alp çok gazlı bir bebek olduğu için ilk günlerde gerçekten kabus gibi geceler, sabahlar yaşadık.










Uykucu :)
Sabaha karşı uyuya kalırdık sonra bir çığlıkla uyanırdık ki Alp bey gaz çıkartana dek sürerdi bu çığlık. Ben ne yapacağımı bilemezdim çoğu gün. Sonra okuya okuya uzman olmuştum. Şarjlı mutfak süpürgesinin ağlamasını keşfettiğimde ilk defa insanlık için önemli bir şeyi bulmuş gibi sevindiğimi hatırlıyorum. O kriz geldiğinde çalıştırıyorduk ve Alp susup uyuyordu. Sonra ki günlerde bizde uzman olduk ve hatsız bir telefona sesi kaydedip dinletmeye başladık, kolik müziklerimizde işe yaradı ki Alp o müzikleri duyduğunda hala uyuyup kalır. Zor günlerdi. Bazı sabahlar kahvaltı hazırlayacak durumum bile olmuyordu. Buzdolabının içine girip atıştırıyordum.


en sevdiğim şeyleri
Sütüm vardı ama yavrum gaz probleminden emmek istediği halde şöyle doya doya bir türlü ememiyordu. Akşamları kocamın gelişini dört gözle bekler olmuştum. Kapıdan girer girmez Alp’i onun kucağına verip hemen kendimle biraz vakit geçiriyordum. 6.ayına kadar sabırla emzirdim ve katı gıdaya başladık yavaş yavaş. Yoğurt, meyve püresi sevmişti Alp yiyordu. Zaten verdiğim her şeye çok çabuk alışıyordu. Algılarına hayrandım.
















İlk Banyo




Benim zorlamam ile emzirme sürecimizi 9.aya kadar sürdürdük ve 10.ayın başlarında Alp artık beni tamamen reddediyordu. Üzgündüm.. Kötü annecilik travmalarım başlamıştı. Bir de çevre baskısı! Gittiğim her yerde; emiyor mu canım..? Hayır emmiyor, bıraktı.. Aaaay canım ya keşke biraz daha emzirebilseydin..? Yorumlarıyla fenalık geçiriyor bu ve benzeri sorularla karşılaşıp üzülmemek adına evden dışarıya çıkıp komşusuna bile gitmeyen biri haline gelmiştim. Akşam kocam gelene kadar giydiğim kıyafetlerimi onun gelme saatine yakın değiştirirdim   akşama kadar üstüm başım her yerim şeftali püresi, çorba, yoğurt olurdu çünkü.. Yine de geriye dönüp baktığımda gülümsetiyor o günler, meğer ne kadar kıymetli günlermiş geldi ve gitti. Yeni annelere tavsiyem bu günleri kendilerini kötü anne ilan edip üzüntüyle değil her gün mutluluklarını çoğaltarak geçirmeleri olur. Zaman o kadar hızlı akıyor ki yetişmek mümkün değil.




uyurken bile düşünür




Şimdi Alp bana daha az muhtaç. Çoğu işini kendisi görmeye başladı bile. Yemek yiyor, dişlerini fırçalıyor, yatağına kendisi gidip yatıyor, eşyalarını, bezlerini getiriyor. Bir gün gelecek 42 numara ayakkabı giyen bir adam olacak. Belki bana yukardan bakıp sarılacak…o günlerde de ben bu günleri oturmuş yazıyor olacağım belki…
Kim bilir..  Her gün bir tek şey için şükrediyorum; oğlum çok şükür sağlıklı ve yanımda…














Fotoğraflarla Alp’in ilk günleri : )












ayak izi,5 aylık

İlk gülümseyişler




































1 yorum:

miusette dedi ki...

ne guzel anlatmıssınız.yazdıklarınızı okurken oglumun yeni dogdugu gunlere gıttım.benım kuzucugum yedı aylık dogmustu.bızde oldukca zor gunler gecırdık.fakat zorluguna ragmen muhtesem bır duygu anne olmak.allah ısteyen herkese bu mutlulugu tattırsın.ayrıca cok tatlı bır oglunuz var.allah bagıslasın.yuzunden gulumsemesı eksık olmasın.

Yorum Gönder

Takip Ettiklerim

Popular Posts

En Son Okuduklarımdan

  • Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler
  • Çocuk Davranışlarındaki Korkuyu Tanımak ve Baş Etmek
  • Çocuğunuz Sizden Ne Bekliyor?
  • Bebeklikten Çocukluğa Geçiş
  • Küçük Mucizeler Dükkanı
  • Limon Ağacı

Blogger Anneler

Bu blogda yayınlanan yazı,fotoğraf ve videoların tüm hakları saklıdır.Bu yazı,fotoğraf ve videolardan alıntı yapılması ya da ismimin yazılı,görsel ya da elektronik ortamda kullanılması halinde yetkili Türk mahkemeleri aracılığıyla hukuki işlem yapılacaktır.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Blogger tarafından desteklenmektedir.
 

Blog Template by BloggerCandy.com