2 Mart 2012 Cuma

Bazen; Gün Kötü Biter...

Bir türlü çıkmak bilmeyen köpek dişleri Alp’e ve bana huzursuz geceler yaşatmaya devam ediyor. O kadar kötü ki bakmaya bile dayanamıyorum kim bilir ne kadar ağrısı oluyor. Kıpkırmızı patlaması an meselesi ama patlatamıyor. Yaklaşık bir aydır düzene giren gece uykularımızı kabusa çevirdi. Geceleri 4-5 saatlik uykularla tüm günü geçiştirmeye çalışıyorum. Başarıyorum da, bir şekilde. Sağlıklı uyku uyumayınca insan yemeden içmeden de kesiliyor. 
 Alp zaten süt dışında ağzına bir lokma sokmuyor. Gün içinde enerjisi var, oynuyor, zıplıyor, yaramazlık garanti ama gece saat 03:00’ten sonrası tam bir muamma. 5 gecedir mesela kalkıp oturuyoruz. Aaaalp ne oynalayım annecim diyorum hiiiiiç der gibi yatıyor omzuma. Hiçbir şey yapmayalım ama uyumayalım da. Zorlamıyorum! Çünkü uyusun diye beklentimi çoğalttıkça uyumuyor ve psikolojim daha fazla yıpranıyor. Bunun yerine gidip direk yüzüme soğuk su vuruyorum, bi filtre kahve koyuyorum, sonra odasında kitap okuyoruz, masal anlatıyorum, şarkı söylüyorum. Sonra yatıyoruz yatağa çoğu zaman ben Alp’ten önce uykuya dalıyorum. Sonra pıt diye sabah oluyor. Alp hiç uyumamış gibi uyanıyor.

Hani yatağın ters tarafından kalkmak diye bir deyim vardır. İşte dün tam bu deyimde anlatılmak istenen gibi bir gündü. Uykusuz geçen bir gecenin arkasından Alp’in yine kahvaltı etmek istememesi, gün boyu ağzına hiçbir şey almaması durumu beni fena halde yoruyor. O yemezse bende kendime kahvaltı hazırlamıyorum. Yiyemiyorum. Anne olunca anlarsın dedikleri günler.  Dün tepemizden bize bakan kıpkırmızı güneşi görünce Alp’le attık kendimizi sokağa. Kar ve soğukla bu yıl tanışan Alp karda yürümekten çok keyif aldı. Ama ellerine kesinlikle kar değmeyecek :) soğuğu hissedince ağladı, düştüğü zaman ağladı, neye uğradığını şaşırdı yavru kuşum. 15 dk sonrasında içeriye alma eğilimim başarısız oldu. Hem ağlıyor hem de eve girmek istemiyordu. Peki bir 10 dk daha. Sonuç başarısız. Böylelikle sokakta 1 saati geçirdik ve Alp yine de eve girdiğimizde ortalığı yıkıyordu. Yorulmuştur, temiz hava acıktırmıştır belki diye yemek yedirmeyi denedim ama yine yemedi. Süt içti ve emziğini ağzına alır almaz uyuya kaldı. Öğle uykusundan uyanınca yemek kasesini alıp yan komşuya geçtim hani belki orda çocuklar falan yer umuduyla. İlk birkaç kaşığı reddetti ama sonunda çocuklarında bir şeyler yemeye başlamasıyla bir kase çorba içti, arkasından pilav yedi elleriyle hem de :) Allahım nasıl mutlu oldum. Hani utanmasam ağlıycam o boyutta. Abisi, ablasıyla güzel güzel oynadı. Oğlumun uyumuna gerçekten hayranım. Bize geldiklerinde de kimseden oyuncak sakınmaz, kıskanmaz ama tek derdi ortak oyun. Yani onunla oynanmaması durumuna çok bozuluyor ve bazen bunu belli ediyor.

Keyfimiz yerinde evimize geldik. Kabus bundan sonra başladı işte. Kettle’da ısıttığım sıcak su tezgahın kenarındaydı bende o arada ısıtmak için dolaptan içi çorba dolu tencereyi çıkartıyordum. Bir ara Alp elini kettle'a uzattı çekecek diye tencereyi elimden bıraktım. Tencerenin yere düşmesiyle halı, dolaplar, duvarlar, perdeler, üstüm başım akla gelecek her şey çorba içinde kaldı. Donup kaldım, Alp’te öyle. Sonra Alp bana bir şey oldu endişesiyle ağlamaklı bir halde yanıma koştu..  Alp’i hemen mama sandalyesine koydum bende iş başı. Abartısız tam 3,5 saat boyunca temizlik yaptım. Kocam geldiğinde ve beni o halde gördüğünde pek istekli görünmese de mecburiyetten yardıma geldi. Halı yıkandı, perdeler yıkandı, her yer silindi vs…
Saat 22:00 civarıydı biz kahvaltı ediyorduk ama benim ellerim, kollarım, bacaklarım feci durumdaydı.
Hani bu kadar yorulmaya, uykusuz kalmaya razıyım da o olay olduğunda elimi telefona atıp bir kişiye; ‘’ne işin varsa her neredeysen hemen  gel’’ diyememek kadar acı vermedi yaşadıklarım. 

Uykusuzluk, huzursuzluk, uzun süredir seyahat edememiş olmanın verdiği can sıkıntısı derken hem ağladım, hem temizledim evi.
Bir gün daha bitti… Her şeye rağmen şükrediyorum, oğlum sağlıklı olduğu için, yanımda olduğu için…. 

0 yorum:

Yorum Gönder

Takip Ettiklerim

Popular Posts

En Son Okuduklarımdan

  • Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler
  • Çocuk Davranışlarındaki Korkuyu Tanımak ve Baş Etmek
  • Çocuğunuz Sizden Ne Bekliyor?
  • Bebeklikten Çocukluğa Geçiş
  • Küçük Mucizeler Dükkanı
  • Limon Ağacı

Blogger Anneler

Bu blogda yayınlanan yazı,fotoğraf ve videoların tüm hakları saklıdır.Bu yazı,fotoğraf ve videolardan alıntı yapılması ya da ismimin yazılı,görsel ya da elektronik ortamda kullanılması halinde yetkili Türk mahkemeleri aracılığıyla hukuki işlem yapılacaktır.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Blogger tarafından desteklenmektedir.
 

Blog Template by BloggerCandy.com