6 Mart 2012 Salı

Çocuklar Kıyasa Girmez...

Bugün yine değişik bir gündü. Bazen hani uykusuzluk falan derken herhalde ben çok alınganım diye düşünüyorum. Sonra çok da haksız olmadığımı düşünüp yine kendi kendime konuşmaya başlıyorum. Çocuğum olması ile ilgili bir durum olmaması ile birlikte her türlü, her yaştan, her cinsten insanın başka bir insanla kıyasa sokulması durumundan nefret ederim. Bunu yapan kişi veya kişilerin yanından kaçar gibi uzaklaşırım. Ve bir daha görmem. Bu duruma düşen aile fertlerini olabildiğince sert bir dille uyarırım ki tekrarı pek yaşanmadı şimdiye kadar.
Bugün yine Alp’i dışarıya çıkarttım biraz. Bu kez parka gittik. Anneler bilirler aynı yaştan çocuklara sahip olanlarımız yavaş yavaş sokuluruz birbirimize. Önce gülümsemeler başlar. Sonra merhaba, kaç aylık diye bir soru gelir. Arkası bir bakarsın park arkadaşı olmuşsun. Alp’in aylarında bir erkek çocuğu yanında annesi, anneanne yada babaannesi bilemedim birisi sallıyorlar. Demir’miş adı… 
Çok sevimli, gayet sağlıklı bir çocuk. Bir salıncakta Alp diğer salıncakta Demir sallanıyorlar. Arada Alp iletişime geçmeye çalışsa da Demir çok oralı olmuyor. Ama çok güzel çığlık atıyor, kendisini o şekilde ifade etmeye çalışıyor, anne ve babaanne arada müdahale ediyorlar hadi demir sende merhaba desene vs… derken ilk soru; kaç kg..? hımm Demir 3 kg fazla.. ikinci soru; boyu kaç..? aaa Alp daha uzunmuş demek ki boya gitmiş.. araya başka sohbet girer ve üçüncü soru; Alp ne zaman yürüdü? Ne zaman ilk dişini çıkarttı? Ne zaman uyuyor? Ne kadar uyuyor? Ve bu sorular bir ara hiç bitmeyecek sanırsınız. Bir an nefes alamadım. Alp’i salıncaktan indirmeye çalışıyorum o direniyor bir taraftan kadın üzerime binmiş gibi hissediyorum. Sinirden kıpkırmızı oldum, atkıyı çıkarttım. Offf pufff!!! Ama hayır kadın anlamıyor ve sürekli olarak Alp ve Demir’in hareketlerini karşılaştırıyor. Ve artık bende de ipler koptu.
 

Bakın; her çocuk aynı olmak zorunda değil. Bilmek isterseniz söyliyim Alp emin adımlarla yürümeye başladığında 13 aylıktı, ilk dişini çıkarttığında nerdeyse yaşına gelmişti. Bir çocuğun büyüme sürecinin geç olması onun gerizekalı bir çocuk olacağı anlamına gelmez. Şimdi Demir küçük ama yakında dediğiniz her şeyi anlayacak ve o zaman bu dediklerinizi duyduğunda çok mutsuz olacak. Dua edin ki sağlıklı. 
 
Dedim ve Alp’İ kaptığım gibi ayrıldım yanından. Bir daha o semte uğramam. Bu ve benzeri durumları yaşıyorum sık sık. Özellikle de kendisini bir şey biliyormuş gibi yapıp aslında ilk cümlesiyle hiçbir şey bilmediğini anladığınız an tam bir fiyaskodur. Geçenlerde de bir kadın Alp’in boyunu kısa buldu. Aaaa o kadar da süt içiyormuşsun yorumunda bulundu. Gülsem mi ağlasam mı..? Oysa ki Alp’in boyu standartlarında çok üstünde. Umursayıp açıklama bile yapmam böyle insana.. Direk kaçarım.. ve evet en can alıcı kıyaslama olayı annenizden falan gelir; yeni doğan bir bebeği görmeye gider ve gelince anlatmaya başlar; ‘’ nercü bir görsen topaç gibi yerinden kalkmıyor, hem de annesini resmen sömürür gibi emiyormuş ‘’ dinlemem bile… Benim için sağlıklıysa problem yoktur. Başka bir durumla ilgilenmem. 

 
Çok şükür ki bugüne kadar da çocuğumla bir başka çocuğu asla kıyaslamadım. Evet aynı dönemde doğum yaptığım bir iki arkadaşıma başım sıkıştığında bir şeyler sormuşumdur. Tedirginsem, ya da bir şeyler okumuşsam ama hepsi bu. Hiç aynı karenin içine koymadım kimseyi küçük adamımla.
O benim ya kime ne :) 

 
Hadi şimdi bebekler anlamıyorlar, büyüdüklerinde okullarını, aldıkları notları kıyasa giren anne babalar olacak ben asıl o çocuklar adına üzülüyorum.

Çocuklarımızı ‘’acaba’’ ile başlayan cümlelerle büyütmek yerine ‘’çok şükür’’ ile başlayan cümlelerle büyütelim. Sağlıklı olmaları ve minicik elleriyle parmağınızı kavramaları kadar güzel hiçbir şey yok çünkü….
 

0 yorum:

Yorum Gönder

Takip Ettiklerim

Popular Posts

En Son Okuduklarımdan

  • Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler
  • Çocuk Davranışlarındaki Korkuyu Tanımak ve Baş Etmek
  • Çocuğunuz Sizden Ne Bekliyor?
  • Bebeklikten Çocukluğa Geçiş
  • Küçük Mucizeler Dükkanı
  • Limon Ağacı

Blogger Anneler

Bu blogda yayınlanan yazı,fotoğraf ve videoların tüm hakları saklıdır.Bu yazı,fotoğraf ve videolardan alıntı yapılması ya da ismimin yazılı,görsel ya da elektronik ortamda kullanılması halinde yetkili Türk mahkemeleri aracılığıyla hukuki işlem yapılacaktır.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Blogger tarafından desteklenmektedir.
 

Blog Template by BloggerCandy.com