10 Mart 2012 Cumartesi

Yağmur İnsanlar...


Sevgili Blog; 

Bugün yine üzgünüm hem de çok :/ Anne olduktan sonra ben belgesel seyredemeyecek boyutta duygusal bir insan halini aldım evet bu doğru. Ama bir çocuğun karşımda azarlandığını görmek, dayak yemesine tanık olmak, hele de cimciklenmesini izlemek kadar hiçbir şey içimi acıtamaz. 
İlk paragrafa yazının sonunda bağlanıcaz ama şimdi güzel cumartesinin kısa özetini geçelim . Hafta sonu olması sebebiyle Alp’i yürüyen bir trene bindirmek üzere evden çıktık. Alp çıldırmış gibi sağa, sola koşuşturdu durdu tüm gün, aralarda direnmeye ve istediği şeyi yaptırmaya çalışsa da pek sonuç vermedi. Alp ağladığında çok şükür eşimle paniğe kapılan, tamam tamam sen yeter ki ağlamada biz hallederiz diye düşünen bir anne baba olmadık hiç. Tabiki bu durum şimdiye kadar böyleydi çocukluğa yeni geçiş yapan oğlum tüm imkanlarından faydalanacak o kesin. Dışarıda kendimi o kadar ona odaklıyorum ki asansörde bir an kendimle karşılaştığımda ben bile irkiliyorum J saçım başım yolunmuş gibi, üzerimde mutlaka bir yiyecek lekesi, yakam paçam bir tarafa gitmiş darmadağın olmuş buluyorum kendimi. Bu durumda bu insanlar neden bana bakıyor heeeey hiç çocuklu birini görmediniz mi diyorum içimden hep ama haklılar, çok haklılar.. 

Başlarına gelenler bir derece anlar durumdan ama yeni flört çiftler, yeni evliler falan böyle arkalarını dönüp gülerler kıskıs J haklılar…
Neyse… işte böyle bir durumda eşimle kahve dünyasına girelim dedik. İki filtre kahve delisi olarak en iyi vakit geçirdiğimiz yerlerden biridir. Kalabalıktı. Yer bulmakta zorlandık, Alp bir taraftan zırzır ağlıyor jetonlu oyuncaklar için. Bizim pek umurumuzda değil, insanlar bize bakıyor, daha da sinirlerini bozmak için gülümsüyoruz. Şu anne babaya bak ya ne rahat insanlar der gibi. Boş ver… Hayatı boyunca ağlamıyor bu çocuk sustuğu zamanlar var. Veee yaşasın en sevdiğimiz yer cam kenarında kalkıyorlar saldırıya geçiyoruz ve kapıyoruz o yeri. (Bu yeri sevmemizin sebebi iki duvar arasında olması Alp belli bir alanda etrafı rahatsız etmeden camdan arabaları seyredip kendi arabalarını sürüyor, sebep bu) mochalarımızı söyleyip derin bir sohbette buluyoruz kendimizi.. Çikolatalar yeniyor Alp’in ağzı burnu kapkara yayıldığımız alandan toparlanıp çıkıyoruz bir saat sonra. 

Alp’e söz verdiğimiz trene bir kez daha bindiriyoruz. Bu kez sıra babasında. İşte tam bu anda, el sallıyorum onlara gidiyorlar. Fotoğraf makinasını açıyorum ama kalıyorum öylece, parmaklarım bile donuyor bakışlarım gibi. Tam yanı başımda orta yaşlarda bir anne baba çocuklarını ata bindiriyor değişik bir at gidebilmesi için çocuğun hareketine ihtiyacı var ama çocuk sabit duruyor anne diyor ki; sen ne kadar aptal bir çocuksun hadi yapsana kalk otur hadi, olmuyor bir şeyi beceremedin, gerizekalısın sen, - ve bunları söylerken çocuğa eliyle yaptıklarını yazmıyorum bile – kadın sert bir şekilde çocuğu azarlarken baba daha pasif ama araya giriyor sakin ol, bağırma, yapacak vs gibi… ama anne delirmiş gibi ağlatsaydın da keşke o ata bindirmeseydin çocuğu. Bu aileyle bir bağlantısı olduğunu gözlemlediğim yaşlı bir kadın oturuyor yanına ilişiyorum yavaşça biraz sohbet açıyorum, konuşuyoruz ve bu esnada öğreniyorum ki çocuk otizm hastası L daha beter yıkılıyorum…. Bakamıyorum bir daha aynı tabloya, ayrılıyorum. 

Otizm denilince akla sanki zihinsel bir engelmiş gibi gelir. Oysa ki sağlıklı çocuklar bunlar. Bilgiyi öğrenmeleriyle ilgili bir sorunları yok bu bilgiyi hayatlarına uygun hale getirmeleriyle ilgili sıkıntıları var. Engelleri burada başlıyor. Aile böyle davranırsa çevre ne yapmaz ki…. Değişik özellikleri olan bu çocuklara eğitim veren merkezler var, eğitmenler sabırla hayatın içine alıyorlar. Yakın bir aile dostumuz böyle bir merkezde eğitim veriyor. Zaman zaman anlatır hikayelerini.
Bilinçlenelim.. Okuyalım… Hepimiz internet annesiyiz. Kitaba gerek yok. Google yazın söylesin size ne tür özellikleri olduğunu. Onları kendi hayatlarımızın, çocuklarımızın  hayatlarının içine çekelim.

Birçok insan ‘’yağmur adam’’ filmini izlemiştir. Gerçek bir hikayeden alıntıydı. Dustin Hoffman otistik abisiydi Tom Cruise’un. Olağanüstü yetenekleri vardı  abisinin ve onun üstün zekası sayesinde kumardan tonla para kazanmıştı. 
 
Bizden farklılar, ayrıcalıkları var ama onlar çok özel insanlar…. Bu nedenle toplum içinde sıyrılırlar…onlar yağmur insanlar….


4 yorum:

aysun dedi ki...

nazın sınıfında var böyle bir çocuk canım işin kötüsü aynen bu yazdıklarını bir öğretmen yapıyo bu çocuğa sınıf annesi olduğum için çok kez şahit oldum daha fazla şahit olmamak için artık sınıfa girmiyorum yoksa sessiz kalamıycam

nercuanne dedi ki...

Sessiz kalma abla..Git o öğretmene de ki; siz bu çocuğa böyle muamele edeceğinize eğitimini yaptırmayın ailesi ile görüşün bu çocuklara özel eğitim veren yerler var.O merkezlerde alıyorlar ilköğrenimlerini..Bir eğitmen bunu yaparsa artık diycek laf bulamıyorum yazık...

aysun dedi ki...

o çocuk yüzünden tartıştım onunla zaraki yapıyo mesleğini bi görsen kızın annesi de okadar iyi niyetliki çocuk şikayet etmiş ama öğretmene konduramıyo bana sordu böyle bişey varmı diye var diyemedim fakat kendim öğretmeni kendim benzettim evet öyle yerler var bağcılara gittik dün beraber yazdırdık doktor devlet okulunda okuyabilir raporu vermiş ama oraya hemen aldılar hata etmişsiniz dediler şimdi oraya başlayack ben soktum kafasına bu fikri çocuklar cok dalga geçiyodu çok eziliyadu yavrum iyi oldu şimdi dengi çocuklarla okuyacak en azından köşelerde ağlamayacak artık bide görsen masmavi gözler sapsarı saçlar çok güzel bi kız çocuğu

aysun dedi ki...

senden ricam bloğuna ergen anneleri içinde bişeyler yaz belki yardımcı olursun ya yiğit acayip bişey oldu o yaramazlıklar bitti artık derslerinde bu yıl çok başarılı ama kendi başına bişeyler yapmak istiyo arkadaşlarıyla filme gidecekmiş cuma günü gidebilirmiyim yok ben gidicem haberin olsun var gideceği en yakın yerde bizim eski mahalleyle darıca arası kadar güvenemiyorum ya fetih 1453 e gidecek bizimle gezmek istemiyo artık

Yorum Gönder

Takip Ettiklerim

Popular Posts

En Son Okuduklarımdan

  • Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler
  • Çocuk Davranışlarındaki Korkuyu Tanımak ve Baş Etmek
  • Çocuğunuz Sizden Ne Bekliyor?
  • Bebeklikten Çocukluğa Geçiş
  • Küçük Mucizeler Dükkanı
  • Limon Ağacı

Blogger Anneler

Bu blogda yayınlanan yazı,fotoğraf ve videoların tüm hakları saklıdır.Bu yazı,fotoğraf ve videolardan alıntı yapılması ya da ismimin yazılı,görsel ya da elektronik ortamda kullanılması halinde yetkili Türk mahkemeleri aracılığıyla hukuki işlem yapılacaktır.

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Blogger tarafından desteklenmektedir.
 

Blog Template by BloggerCandy.com